3D modeli
Različite tvrtke koriste različite programe za modeliranje i renderiranje 3d objekata a sve u odnosu na potrebe proizvodnje. Negdje je potrebno napraviti samo modele koji će biti precizno izrađeni sa svojim dimenzijama. Kod drugih je opet potrebno napraviti dobar i realističan prikaz proizvoda koji opet ne mora biti baš toliko precizan. Kod izrade namještaja potrebno je napraviti dobre vizualizacije i programi za renderiranje moraju dobro odraditi svoj posao. U metaloprerađivačkoj industrijiili kod ventilacija i eshaucija opet je potrebno napraviti vizualizaciju radi precizne izrade sustava klimatizacija i vetilacija dok sama vizualizacija ne traži realistično prikazivanje. Za sve te potrebe postoji nekolicina programskih alata a svaki je opet moguće prilagoditi za svoje potrebe. Na prvom mjestu bi spomenu 3d alate Blender i Google Sketchup koji pored toga što su odlični usto su i besplatni. Blender je štoviše programsko rješenje u kojem se mogu izrađivati i 3d animacije, programirati i izrađivati igre. U Blenderu su napravljeni i neki od poznatih filmskih ostvarenja Europske animacije i kinematografije. Pored animacija Blender je odličan za 3d modeliranje i vizualizaciju.
Odlike Google Sketchupa su jednostavnost modeliranja. Principi po kojima se modeliraju 3d objekti su vrlo jednostavni i intuitivni. Velika prednost Sketchupa jest velika baza 3d modela Warehouse koja se može koristi u izradi svojih modela.
- Detalji
Imam priliku raditi mape i objekte, o kojima sam nešto pričao u prošlom postu.
- Detalji
Za potrebe razvoja određene igre bilo jepotrebno napraviti pozamašni broj kuglica koje se rotiraju. Znači sve u svemu oko 50 kuglica sa po 30 sličica za pojedinu kuglicu i njen stupanj rotacije.
Također kuglice mogu biti u nekih 10tak boja. Svaka sličica je različita a sama kuglica se povećava od enkih minimalnih dimenzija 50x50 px pa do 600x600. Sve u svemu zahtjevan posao koji iziskuje određeno kodiranje procesa izrade i pravljenje različitih pomoćnih skripti za programe u kojima se modelira. Također je render na kraju iziskivao nekih 20tak sati radi :) .
Primjer kuglice
- Detalji
Namještaj od drveta. U pravilu sam imao određeni materijal koji sam morao iskoristiti i dobiti jednostavan namještaj za van kuće koji treba zadovoljiti nekoliko kriterija. Jedan od prvih je čvrstina i lakoća izrade s dostupnim alatima. Drugi je da u sebi sadrži škrinje u koje se mogu staviti različiti predmeti ili jastuci za sjedenje. Od materijala na raspolaganju sam imao nekoliko greda presjeka 100x100mm, dvije široke daske, nekoliko letvi i naravno hrpu vijaka.
- Detalji
Brzinski prikaz Caffe Bara po nekoj mojoj zamisli. Elementi su posloženi po funkcionanosti. Ovaj 3D prikaz je samo za orjentaciju u prostoru i građevinsku vizualizaciju.